Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Οι Κινέζοι θέλουν και το "Ελ. Βενιζέλος" ως γέφυρα για τα προϊόντα τους στην Ευρώπη


Στη συνάντηση με τον Γ. Στουρνάρα ζήτησαν και το μερίδιο της Hochtief

Του Κωστή Πλάντζου 

«Γέφυρα» που θα συνδέει μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές ζώνες της Κίνας (Shenzhen) με το αεροδρόμιο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά, όπου έχει ήδη εγκατασταθεί η Cosco, θέλουν να στήσουν οι Κινέζοι.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον τους ανακοίνωσαν στον Γιάννη Στουρνάρα, το μεσημέρι της Πέμπτης, εκπρόσωποι του κινεζικού fund Shenzhen Airport και της
FriedmannPacific Asset Management, παρουσία της διοίκησης του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Η συνάντηση έγινε σε εξαιρετικό κλίμα και οι περίπου 25 της κινέζικης αποστολής έφυγαν με πλατιά χαμόγελα από το γραφείο του Γ.Στουρνάρα, αφού του παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τη μετεξέλιξη της χώρας μας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων, συνδυάζοντας την αξιοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Η διαγωνιστική διαδικασία για το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει μέχρι τον Ιούνιο. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να επεκταθεί η υπάρχουσα 30ετής σύμβαση παραχώρησης, που λήγει το 2026, και να πωληθεί μέρος της συμμετοχής του Δημοσίου, που ανέρχεται στο 55%. Η γερμανική εταιρία Hochtief κατέχει σήμερα συνολικά το υπόλοιπο 40%, ενώ 5% ανήκει σε ιδιώτη επενδυτή. Το κινεζικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν περιορίζεται στο ποσοστό των μετοχών που θα διαθέσει το Ελληνικό Δημόσιο αλλά εκτείνεται και σε αυτό που επιθυμεί να πουλήσει η Hochtief (26,7% από το 40% που ελέγχει συνολικά μέσω δύο εταιριών).

Δύο ακόμα δυναμικοί «παίκτες» που έχουν εμφανιστεί παλαιότερα ως ενδιαφερόμενοι για τον διεθνή αερολιμένα της ελληνικής πρωτεύουσας είναι η, επίσης κινεζική, ΗΝΑ και η γαλλική Vinci.

Η Shenzhen Airport διαχειρίζεται το ομώνυμο αεροδρόμιο, που είναι το 5ο μεγαλύτερο στην Κίνα και 24ο παγκοσμίως από πλευράς επισκεψιμότητας. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού και πλεονέκτημά του θεωρείται η διασύνδεση με πολλές κινεζικές πόλεις έναντι χαμηλού κόστους. H Friedmann Pacific Asset Management είναι θυγατρική του ομίλου Friedmann Pacific Investment Holdings Limited, έχει έδρα το Χονγκ Κονγκ και δραστηριοποιείται κυρίως σε επενδύσεις στην αγορά ακινήτων, αλλά διαχειρίζεται και έναν από τους μεγαλύτερος στόλους αεροσκαφών.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...